Co to jest Odzież OUTLET?

Firma odzieżowa wprowadzając na rynek nową kolekcję musi wyprzedać ten towar, który pozostał na sklepowych półkach czy w magazynach. Taka pozostała odzież nazywana jest outlet.

Stanowią ją końcówki kolekcji. Jest jeszcze jedno pojęcie określające taką odzież. Są to stoki magazynowe. Stanowią je nadwyżki towarów czy wspomniane wyżej końcówki kolekcji.


Ogólnie mówiąc odzież outletowa pochodzi z:

  • nadwyżek magazynowych,
  • wyprzedaży sezonowych,
  • końcówek serii,
  • krótkich serii promocyjnych,
  • końcówek kolekcji


Zobacz też Doradztwo Handlowe wiecej...

Zobacz też Nasze Portfolio

Osobną grupę w tych punktach stanowią ubrania uszkodzone i/lub ubrudzone podczas produkcji czy przymierzania.

Należy do nich również ta część asortymentu, która została zwrócona przez klientów w formie reklamacji.  

Zaletą takich ubrań są ich obniżone ceny.

Są one niższe nawet od tych wyprzedażowych.



Dlatego odzież outlet jest najczęściej wybierana do sklepów butikowych z racji jej bardzo niskiej ceny. 

Trendysprzedazy 2023.png

Handel odzieżą outlet: moda czy realne potrzeby  


Wiele osób uważa, że ubrania w outletach są gorszej, jakości. Zazwyczaj mijają się z prawdą.

Brak zaufania do zakupów w takich sklepach ma uzasadnienie w przypadku punktów gdzie sprzedawana jest odzież z pewnymi defektami, przetarciami, przefarbowaniami elementami czy zerwanymi etykietami.

Najczęściej jednak w punktach outletowych sklepów sieciowych oferowana jest odzież pełnowartościowa, niemająca żadnych wad. Są to ubrania nowe i nie różnią się niczym od tych sztuk, które wprowadzono wcześniej, jako nową kolekcję.

Niesprzedane końcówki kolekcji sklepy wolą sprzedać nawet z 75% obniżką.

Takie promocje pozwalają im pozbyć się z półek i magazynów pozostałego towaru zazwyczaj pojedynczych sztuk.  

Sklepy sieciowe mające swoje punkty sprzedaży zazwyczaj w centrach handlowych organizują specjalne butiki tzw. outlety. Wysyłają tam wszystką odzież, która pozostała po wyprzedażach i tam jest ona sprzedawana. Mogą w ten sposób bez problemu zaoferować klientom nową kolekcję.

Niektóre sklepy wydzielają specjalne stoiska z towarem outletowym na swoim terenie. Powstają również inne sklepy skupujące niesprzedany towar z sieciowych sklepów czy hurtowni, a następnie odsprzedają je klientom indywidualnym.

Jedną z form sprzedaży outletowej jest hurtownia odzieży outlet.

Na polskim rynku takie hurtownie istnieją od kilku lat. Sprowadzają towar z rynku europejskiego jak również amerykańskiego po to by następnie sprzedawać go w Polsce. Taka odzież to outlet I gatunku - wyłącznie najlepszej, jakości.

W większych hurtowniach oferowana jest też niejednokrotnie odzież gatunku II. Są to miejsca oferujące markowe ubrania w hurtowych ilościach i hurtowych cenach. Ich klientami są sklepy sprzedające końcówki kolekcji zagranicznych producentów. Cenią sobie one zakupy w takich hurtowniach, ponieważ poziom cen jest na takim poziomie, że łatwo osiągnąć stosunkowo wysoką marżę na rynku detalicznym.

Na runku pojawia się coraz więcej hurtowni outlet, które prowadzą sprzedaż przez Internet. Są to tzw. hurtownie on-line. Zaletą takich hurtowni jest to, że oferują bogaty asortyment odzieży wielu światowych marek. Gwarantują przy tym oryginalność i legalność pochodzenia towaru.

Końcówki kolekcji sprowadzane są, bowiem bezpośrednio od producentów z ich magazynów. Niektórzy doświadczeni importerzy oprócz dostarczania odzieży oferują również współpracę na zasadzie pomocy przy tworzeniu nowego sklepu oraz działają na warunkach franczyzy – prowadzenie sklepu pod szyldem hurtowni.   

Na naszej stronie internetowej hurtowni jest wiele znanych, światowych marek.

Wśród wielu znaleziono grupę outlet zara. Zara to firma popularna i znana w całej Polsce. Oferuje odzież dla każdej grupy wiekowej. Charakteryzuje się ciekawymi kolorami i wzorami. Łącząc niezwykłe fasony marki Zara można tworzyć wprost arcydzieła zarówno dla dzieci, kobiet i mężczyzn.

Każdy, kto chce stworzyć stylizację o niepowtarzalnym charakterze za jak najniższą cenę powinien odwiedzić sklep likwidujący stoki magazynowe produktów Zara. Końcówki kolekcji oferowane przez tą firmę można zakupić przez Internet.  Mnóstwo firm zajmujących się sprzedażą ubrań outlet oferuje produkty tej marki.

To dla klientów indywidualnych.

Natomiast przedsiębiorca prowadzący punkty sprzedaży końcówek kolekcji powinien natomiast zajrzeć na portale hurtowni odzieży outlet i przejrzeć ich katalogi. Niemal w każdej znajdzie kategorię outlet zara a w niej nieskazitelny towar.     

W ostatnich latach zauważono na polskim rynku dynamiczny wzrost zainteresowania branżą outletową zarówno ze strony indywidualnych klientów jak również przedsiębiorców inwestujących w nią. Wszyscy podkreślają, że jest to świetny pomysł na biznes.

Zobacz też Marki PREMIUM

Niewątpliwie największą i najatrakcyjniejszą zaletą jest stosunkowo niewielki wymagany początkowy wkład finansowy do rozpoczęcia sprzedaży detalicznej – stacjonarny sklep outletowy.

Jeszcze taniej jest w przypadku sprzedaży w sieci.  Hurtownia odzieży outlet to już większa inwestycja.

Ze względu na konieczność wynajęcia, zakupu dużych hal magazynowych oraz sporej ilości towaru potrzeba więcej pieniędzy na rozpoczęcie działalności. Nie mniej i takich miejsc w ostatnim czasie przybywa. Jak wiadomo odzież stanowi dla człowieka zaspokojenie jego podstawowych potrzeb.

Oprócz koniecznego okrycia ciała daje ponadto komfort bycia dostrzeżonym i dobrze postrzeganym. Co też bardzo ważne marek sprzedawanych w sklepach z końcówkami kolekcji nie trzeba promować. Są to zazwyczaj przecież znane, światowe firmy. Klienci je już znają.

Do obowiązków właściciela sklepu outlet należy:

  • reklama sklepu – klient musi wiedzieć gdzie i jak kupić,
  • wybór właściwego asortymentu outletowego,
  • oferować towar pełnowartościowy – klient musi wiedzieć, co kupuje i czy spełnia to jego wymagania,       
  • znalezienie dobrej hurtowni outletowej – towar musi być sprawdzony,  
  • odpowiednia częstość dostaw – minimalizacja a jeśli to możliwe wykluczenie braków w towarze, 
  • handlowanie – miła i fachowa obsługa klienta.

Odpowiadając na pytanie czy warto zainwestować w handel końcówkami kolekcji prowadzący taką działalność odpowiadają jednogłośnie.

Tak, warto. Jest to dobry i przyszłościowy biznes.

Co za tym przemawia? Dzisiejsi ludzie zwracają uwagę na panującą modę. Chcą być dobrze ubrani. Osoby mające dużą świadomość aktualnych trendów w branży odzieżowej chcą tak się ubierać. Często ze względu na ograniczenia finansowe nie mogą pozwolić sobie na zakup takiej odzieży, gdy w sklepach firmowych pojawia się nowa kolekcja.


Najmniej pieniędzy posiadają zazwyczaj młodzi ludzie i to oni najbardziej interesują się trendami i stylizacjami. 
Stanowią, zatem oni znaczną cześć grupy docelowej oferty odzieży outlet. Największy potencjał jednak właściciele sklepów z końcówkami kolekcji zauważają w osobach dojrzałych w wieku 25-55 lat. Wśród nich szczególnymi odbiorcami są kobiety.

Panie, które chcą ubierać się markowo uważają sklepy outlet za świetną alternatywę a czasem jedyną możliwość na zakup odzieży aktualnej kolekcji, dobrej, jakości i znanych marek. Jednym z grup klientów sklepów outletowych są osoby typu indywidualiści mający specyficzny gust.

Zazwyczaj chcą oni wyróżniać się wśród otoczenia. Poszukują oni często ubrań z zagranicy, pojedynczych, niepowtarzalnych modeli, nieszablonowanych strojów. Specjaliści badając rynek outletowy poszukując jego słabych i mocnych oraz jego potencjału zauważyli, że panuje istna moda na outlet.

Klienci kupują w nich często i zapewniają, że będą to robić nadal. Podkreślają zalety takich zakupów i ich wyższość nad nabywaniem nowej kolekcji. Outlet to nowoczesny punkt sprzedaży powstały z narastających potrzeb mnóstwa zwykłych klientów.

Co więcej popyt na odzież outlet wzrasta.  O sukcesie outletów decyduje ich oryginalność. Są to punkty, w których konsumenci „polują na okazje”. Niektórzy klienci odwiedzają salony firmowe lub przeglądają katalogi na ich stronach internetowych wybierając interesującą ich odzież. 

Następnie czekają na wyprzedaże. Jeżeli cena nadal nie jest zadawalająca poszukują danego towaru w sklepach outletowych stacjonarnych lub w sieci, które mają w swojej ofercie tą markę. Niejednokrotnie klienci czekają nawet kilka miesięcy, aby móc zakupić daną, wymarzoną rzecz.

Kompromisem pomiędzy potrzebami modnej stylizacji a barierami finansowymi są outlety. Choć najczęściej podawaną zaletą outletów jest niższa cena ubrań w nich sprzedawanych to ceny te niejednokrotnie są dosyć wysokie. 

Szczególnie tyczy się to odzieży pochodzącej z unikalnych kolekcji znanych projektantów mody. W asortymencie outletów znajdują się czasem tzw. „sample”. Są to pojedyncze egzemplarze ubrań próbnych, które są przeznaczone na pokazy. Należy pamiętać, że w outletach klient nie kupi „za darmo”. Specjaliści rynku odzieżowego widzą przyszłość branży outletowej w pozytywnych barwach.

Są przekonani, że czeka ją ciągły dynamiczny rozwój. Dowodem na to jest nastawienie klientów do tego typu kupna-sprzedaży oraz obserwacja innych krajów europejskich, które są bardziej rozwinięte gospodarczo a mają mnóstwo sklepów z końcówkami kolekcji.

Co więcej te punkty są odwiedzane przez bardziej zamożnych obywateli tamtych państw. Wzrost zainteresowania branżą outletową niektórzy dopatrują się w globalnym kryzysie. W Polsce jak i za granicą podkreśla się konieczność oszczędzania. Mimo to ludzie chcą dobrze i stylowo wyglądać. Nie chcą rezygnować z markowych ubrań. Dlatego polują na przeceny, wyprzedaże. Dla większości takie obniżki to ciągle za mało. Zostaje jeszcze jedno wyjście – outlety. Dają możliwość zakupów markowych rzeczy po cenie znacznie niższej.Jest to idealne rozwiązanie dla ludzi kryzysu.


Dla jednych ten kryzys już minął. Jednak przywiązanie do zakupów w outletach ubrań po niższej cenie niż w sklepach decyduje o ich ciągłej atrakcyjności. 
Podsumowując należy stwierdzić, że końcówki kolekcji to istotny i bardzo popularny sposób na modny ubiór w rozsądnej cenie. Wszystkich, dla których towar na wieszakach w sklepach firmowym jest nieosiągalny właściciele outletów zapraszają do zakupu u nich końcówek kolekcji i nadwyżek produkcji. Ubrań nowych, pełnowartościowych po dużo niższych cenach.